Vi söker medarbetare - Välkommen till Hudiksvalls Missionsförsamling!

I Hudiksvall hamnar man, i bästa fall!

Hudiksvalls Missionsförsamling tillhör Equmeniakyrkan och har ca 120 medlemmar i alla åldrar. Olle Alkholm vår pastor ska gå i pension vid årsskiftet och vi söker hans efterträdare. Pastor eller diakon på 75-100% som vill leva i församlingen och leda oss framåt.

Inte alla församlingar i vår storlek har scoutverksamhet, tonårsgrupp, konfirmander och klädbytardagar.

Inte alla församlingar i vår storlek har mängder med kontakter utanför församlingen, dagledigas ”Träffpunkt”, scout- och tonårsföräldrar, mm. Inte alla orter har ett inspirerande ekumeniskt samarbete. I Missionsförsamlingen i Hudiksvall finns det!

Mycket hos oss är bra och fint, men vi vill mer och tror oss ha kapacitet för mer.

Hudiksvalls kommun har drygt 37 000 invånare och ligger naturskönt vid Hälsinglands kust med närhet till skogar och berg, sjöar och hav. Här finns ett rikt musikliv med stor bredd. Det är gångavstånd till det mesta i den lilla trivsamma staden och bara ca 30 mil norrut till Umeå och 30 mil söderut till Stockholm, med goda tågförbindelser däremellan.

Förutsättningar

Pastors- eller diakonutbildning med ordination inom Equmeniakyrkan.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på 75-100% så snart som möjligt.

Ansökan

Låter detta spännande? Välkommen med din ansökan, vi hanterar ansökningar löpande.

Vi behandlar ansökningarna löpande.

Vill du veta mer om tjänsten? Kontakta Olle Alkholm på 072 – 443 63 37 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.